Internetové vyhledávače a optimalizace vyhledávání
Internetové vyhledávače jsou základním nástrojem pro vyhledávání informací na internetu. V zásadě se dělí na dvě skupiny - katalogy a fulltextové vyhledávače.
Katalogy jsou internetové stránky shromažďující odkazy na jiné webové stránky ať už osobní nebo firem, které jsou většinou řazeny do tématických okruhů a skupin. Přidání do katalogu probíha většinou ručně vyplňeným formulářem a schválením na straně provozovatele. příklady: seznam.cz, centrum.cz, yahoo.com
Fulltextové vyhledávače jsou internetové aplikace, které automaticky procházejí internetové stránky, jejich obsah si ukládají do databáze, indexují a následně na základě vstupních klíčových slov v databázi hledají relevantní výsledek. Registrace do fulltextových vyhledávačů většinou není možná, vyhledávač posílá robota a zohledňuje při zobrazení pořadí výsledků interní kritéria (kvalitní obsah, validní naprogramování, klíčová slova rozmístěna po stránce, zpětné odkazy atd.). příklady: google.com, altavista.com, jyxo.cz
SEO (Search Engine Optimalization) se zabývá optimalizací www stránek pro fulltextové vyhledávače. Optimalizace je dlouhodobý proces, výsledky se neprojeví okamžitě a je třeba vědět, že konkurence nespí a jistě optimaluje také. Algoritmy preferencí jednotlivých fulltextových vyhledávačů nejsou známy. Jsou jen obecná doporučení, kterými je dobré se řídit, aby vyhledávače a také vaši návštěvníci měli snadný přístup k informacím, což je základním smyslem SEO.
SEM (Search Engine Marketing) je obvykle placená služba, která se překládá jako marketing ve vyhledávačích. Cílem SEM je konverze návštěvníka webu v zákazníka za použití nákupu reklamních služeb, které mají za úkol propagovat daný web či produkt ve vyhledávačích a na jiných www stránkách. Často se tak děje formou PPC kampaní.
PPC (Pay Per Click) kampaně jsou nástroje internetové reklamy, kdy se neplatí za každé zobrazení dané reklamy, ale až ve chvíli, kdy na ni někdo klikne. Výhodou je jasná měřitelnost takové kampaně a vysoká konverze návštěvníka v zákazníka.
Nabízené služby
- konzultace s klientem, zacílení webu, návrh klíčových slov
- analýza www stránek, nalezení slabých míst, návrh řešení a doporučení
- základní SEO optimalizace www stránek
- sledování www stránek, analýza výsledků vyhledávání, vyhodnocení a doporučení dalšího postupu
Na co se zaměřit
- klíčová slova
- volba domény
- pojmenování adresářů a souborů
- unikátní obsah
- zpětné odkazy
- ranky: PageRang, S-Rank...
- validita kódu